Agbar participa a la jornada de ‘Barcelona Demà’ sobre el Pla Estratègic de la Barcelona metropolitana de 2030

En el context del cicle de jornades de debat organitzades per ‘Barcelona Demà’ per a construir la Barcelona de la pròxima dècada −una ciutat més resilient, competitiva i sostenible−, ha tingut lloc una sessió sobre Emergència Ambiental a la què ha participat Narciso Berberana, Chief Strategist Officer d’Agbar, què ha destacat la importància d’implementar solucions transversals basades en la natura (Nature Based Solutions) davant reptes com la pèrdua dràstica de biodiversitat, la qualitat de l’aire, l’acidificació dels mars, l’increment de les inundacions i, paradoxalment, de l’escassetat dràstica de les masses d’aigua i la qualitat de les seves recàrregues naturals.

Durant els propers anys, Barcelona i la seva regió metropolitana hauran d’afrontar reptes de gran envergadura: la mitigació dels efectes del canvi climàtic, la garantia de producció d’aliments i la promoció d’un modelo de progrés urbà verd, inclusiu i saludable.

En aquest context, a la seva intervenció, Narciso Berberana, Chief Strategist Officer d’Agbar, ha destacat que per tal d’aconseguir l’èxit d’aquesta transició comptem amb les solucions basades en la naturalesa: “Coneixem els problemes i tenim les solucions, per tant és necessari actuar amb determinació, sense demora”.

A més, Narciso Berberana ha destacat la importància de la col·laboració entre els diversos actors per a poder assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU, donat que estan interrelacionats i no es poden aconseguir de forma individual. “L’impuls d’iniciatives estratègiques requereix de la coordinació de tots, empreses, administracions públiques i societat civil, en línia amb l’ODS 17 ‘Aliances per a assolir els objectius’”, ha indicat.

Per acabar, Narciso Berberana ha afirmat que qualsevol dels escenaris que dibuixem per tal d’aconseguir la garantia de tots els usos del recurs aigua i els seus serveis passa – ineludiblement – per garantir el desenvolupament complert de l’aigua regenerada.

A aquesta taula de debat hi han intervingut també Pablo Martínez, cofundador de l’estudi d’urbanisme 300.000 Km/s (Projecte Air – Biennal de Venècia); Sandra Carrera, coordinadora econòmica i de relacions públiques a la Xarxa per a la conservació de la natura; i Jordi Valls, director general de Mercabarna.

Organitzada per el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona −un procés de reflexió compartit entre les entitats públiques i privades locals, així com la ciutadania, amb l’objectiu de pensar el futur de la regió metropolitana−, aquesta jornada ha inclòs diverses taules de debat sobre Emergència climàtica, Emergència ambiental i Territoris saludables; així com una sessió de diàleg final, moderada per la plataforma universitària deba-t.org, sobre com aconseguir ciutats sostenibles i saludables al 2030.