IESE ha celebrat la primera edició del Fòrum de Corporate Venturing, en la qual s’ha debatut sobre la participació de grans empreses en start-ups per innovar en models de negoci i productes i serveis. En aquesta jornada han participat Manuel Cermerón, director d’Estratègia i Desenvolupament d’Agbar, i Fernando Rayón, director d’Innovació de Negoci d’Agbar.
En primer lloc, Manuel Cermerón i Fernando Rayón han exposat l’estratègia d’innovació de la companyia, i han destacat el paper fonamental de les accions conjuntes entre agents interns i externs a l’empresa. Segons Manuel Cermerón, “en els últims anys hem fet una aposta molt intensa pel coneixement, i ens hem dotat d’elements per a la innovació”.
“Més enllà del retorn que proporcioni la innovació, l’hem de veure com una gran oportunitat de desenvolupament de la mateixa organització”, ha afegit Manuel Cermerón. En aquest sentit, ha destacat el concepte de smart agriculture com una nova línia de solucions i tecnologies innovadores, amb un fort component digital, per a la millora de l’aigua de reg i de l’agricultura en general, que és el principal consumidor d’aigua dolça del món.
Posteriorment, s’ha exposat com un cas de referència Síty, el programa de suport a emprenedors per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania. Fernando Rayón ha explicat que “la implicació de la ciutadania fou clau per a la selecció d’idees” i que el programa ha permès conèixer millor l’usuari final per respondre a les seves necessitats.
En aquesta jornada sobre innovació corporativa han participat els responsables d’Innovació d’empreses com Abertis i CaixaBank així com representants d’incubadors i start-ups com Incubio i SmartMonkey. Es tracta de la primera jornada del Fòrum de Corporate Venturing de IESE, que tindrà noves edicions al llarg d’aquest any.
En primer lloc, Manuel Cermerón i Fernando Rayón han exposat l’estratègia d’innovació de la companyia, i han destacat el paper fonamental de les accions conjuntes entre agents interns i externs a l’empresa. Segons Manuel Cermerón, “en els últims anys hem fet una aposta molt intensa pel coneixement, i ens hem dotat d’elements per a la innovació”.
“Més enllà del retorn que proporcioni la innovació, l’hem de veure com una gran oportunitat de desenvolupament de la mateixa organització”, ha afegit Manuel Cermerón. En aquest sentit, ha destacat el concepte de smart agriculture com una nova línia de solucions i tecnologies innovadores, amb un fort component digital, per a la millora de l’aigua de reg i de l’agricultura en general, que és el principal consumidor d’aigua dolça del món.
Posteriorment, s’ha exposat com un cas de referència Síty, el programa de suport a emprenedors per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania. Fernando Rayón ha explicat que “la implicació de la ciutadania fou clau per a la selecció d’idees” i que el programa ha permès conèixer millor l’usuari final per respondre a les seves necessitats.
En aquesta jornada sobre innovació corporativa han participat els responsables d’Innovació d’empreses com Abertis i CaixaBank així com representants d’incubadors i start-ups com Incubio i SmartMonkey. Es tracta de la primera jornada del Fòrum de Corporate Venturing de IESE, que tindrà noves edicions al llarg d’aquest any.